Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Unlike in the United Kingdom and France, where fashion during the Second World War is extensively debated, in Italy it is an under researched topic, and the behind-the-scenes history of the fashion magazine "Bellezza" - the Italian "Vogue" -, launched in 1941, has never been submitted to scholarly attention; even though its utopian function in defining a new culture of fashion and code of glamour contributed to the totalitarian project of building a 'new Italian woman'. The current volume aspires to fill this gap, using the case of "Bellezza" as a kaleidoscope for looking through Italian history and culture, drawing on new primary sources and extraordinary iconography.