Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Frida Kahlo was just one of them: between 1930 and the 1960s many more women artists contributed to the Surrealist movement than has hitherto been assumed. The male Surrealists surrounding André Breton mostly saw them only as partners or models, but this volume shows how much more these women artists had to offer. The dominant topic of male Surrealists was woman as goddess, she-devil, doll, fetish, child-woman, android, and dream creature. The women artists of Surrealism, on the other hand, were searching for a new female identity and incidentally discovered their own language of forms. And then there was the examination of political topics, literature and foreign myths. Painting, drawing, objects, photography and films complement each other to create an overall picture of the surreal and fanciful creative work of the women artists of the avant-garde from all over the world.