Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
If America worships success, then why has the nation's literature dwelled obsessively on failure? This book explores encounters with failure by nineteenth-century writers - ranging from Edgar Allan Poe and Herman Melville to Mark Twain and Sarah Orne Jewett - whose celebrated works more often struck readers as profoundly messy, flawed, and even perverse. Reading textual inconsistency against the backdrop of a turbulent nineteenth century, Gavin Jones describes how the difficulties these writers faced in their faltering search for new styles, coherent characters, and satisfactory endings uncovered experiences of blunder and inadequacy hidden in the culture at large. Through Jones's treatment, these American writers emerge as the great theorists of failure who discovered ways to translate their own social insecurities into complex portrayals of a modern self, founded in moral fallibility, precarious knowledge, and negative feelings.