Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This text examines visual attention during face and object perception in adolescents with Asperger syndrome. Point of gaze was recorded while participants viewed upright and inverted human faces, monkey faces, three-dimensional shapes, and two-dimensional patterns under passive viewing, encoding, and recognition conditions. Neuropsychological and social-emotional assessments were administered and related to measures of visual attention. Like typically developing counterparts, children with Asperger syndrome preferentially attended to eyes irrespective of viewing condition. Both groups of children displayed similar face recognition ability, and extended viewing of the eyes was associated with lower face recognition scores. Among individuals with Asperger syndrome, increased attention to the eyes was associated with improved gender discrimination, and face recognition skill was associated with social adaptive function. These results suggest that face processing impairments are not evident in all contexts in individuals with Asperger syndrome. Social interest, stimulus properties, processing strategy, and intervention history may influence face perception in autism spectrum disorder.