Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cognitive science of religion is a radically new paradigm in the study of religion. Apart from psychology and anthropology of religion, also historians of religion have shown increasing interest in this approach. This volume is groundbreaking in combining cognitive analysis with historical and social-scientific approaches to biblical materials, Christian origins, and early Judaism. The book is in four parts: an introduction to cognitive and social-scientific approaches, applications of cognitive science, applications of conceptual blending theory, and applications of socio-cognitive analyses. The book will be of interest for historians of religion, biblical scholars, and those working in the cognitive science of religion.