Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Film is often conceived as a medium that is watched rather than experienced. Existing studies of film audiences, and of media reception more broadly, have revealed the complexity of viewing practices and cultures surrounding cinema-going and its exhibition spaces. Experiencing Cinema offers the first in-depth study of participant engagement with a range of experiential media forms derived from cinema culture. From sing-a-long screenings to theatrical extravaganzas, a broad spectrum of alternative film-going practices and immersive spaces are explored and analysed in this original audience study.
Moving from intimate community gatherings to blockbuster urban venues, from isolated farmhouses to Olympic stadia, Experiencing Cinemaconsiders the lure and value of these popular events. Often attracting a diverse, intergenerational range of participants, from early-adopter urban hipsters to DIY rural communities, the growing demand for participatory cinema within the contemporary marketplace is analysed alongside broader debates circulating around the move away from traditional tiered seating and increased audience mobility and the de-centring of the film text.