Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the first decades of the 19th century, the exhibition of antiquity in museums reflected a universal history of civilization, in which the idea of cross-cultural influences dominated. Hindu-buddhist civilization of 13th century Java was easily connected to that of classical Greece, and Indian Hindu-depictions were playfully related to those of Egyptian Pharaonic time. This book shows how antiquity, during and just after the Napoleonic era formed a statement in a changing world at the dawn of nationalism. The main character is the first professor of Archaeology Caspar Reuvens, director of the Museum of Antiquity in Leiden, the Netherlands (1818-1835). It emphasis on his forming years in Paris and Germany, his many travels to London, and his plans for a journey to Rome. Beside, it sheds new light on the radically changing canon of antique sculpture in a nervous Europe, that soon would be falling apart in nation states.