Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume focuses on how legitimate leadership came to be defined in the formative period of Islam in terms of two key Qur'anic concepts: moral excellence (faḍl/faḍīla) and precedence (sābiqa). These two concepts undergirded a specific discourse on leadership which developed in the first century of Islam. This discourse is reconstructed through careful scrutiny of the manāqib literature in particular, which contains detailed accounts of the excellences attributed to the Rāshidūn caliphs. This book stresses that all early factions, including the proto-Shī'a, subscribed to the Qur'ānically-mandated vision of a righteous polity guided by its most morally excellent members. Such a conclusion forces us to rethink the nature of leadership in the earliest period and reconsider the criteria invoked to establish its legitimacy.