Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Among the many works composed in various genres by Ernst Wilhelm Wolf (1735-1792), the solo keyboard works stand out for their accessibility, expressivity, and clear formal unity. They are fine examples of the early classical and rococo style popular in Germany at the time. This edition includes 74 works composed between 1765 and the end of Wolf's life, mostly sonatas, some sonatinas, and one fantasy with variations. A friend and admirer of Carl Philipp Emmanuel Bach, Wolf, like C.P.E., clearly favored the clavichord, but most of the sonatas can be played on the fortepiano, as well as the modern piano. An important Foreword to Wolf's 1785 publication, A Guide to Good Performance on the Clavichord, is included here (in Volume 2) in a new translation. It is a valuable treatise that not only details Wolf's specific advice on clavichord technique, but also describes ornamentation, articulation, and other issues applicable to keyboard playing of the period.