• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

European Cinemas in the Television Age

Dorota Ostrowska, Graham Roberts
Hardcover | Engels
€ 170,45
+ 340 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

European Cinemas in the Television Age is a radical attempt to rethink the post-war history of European cinemas. The authors approach the subject from the perspective of television's impact on the culture of cinema's production, distribution, consumption and reception. Thus they indicate a new direction for the debate about the future of cinema in Europe. In every European country television has transformed economic, technological and aesthetic terms in which the process of cinema production had been conducted. Television's growing popularity has drastically reshaped cinema's audiences and forced governments to introduce policies to regulate the interaction between cinema and television in the changing and dynamic audio-visual environment. It is cinematic criticism, which was slowest in coming to terms with the presence of television and therefore most instrumental in perpetuating the view of cinema as an isolated object of aesthetic, critical and academic inquiry. The recognition of the impact of television upon European cinemas offers a more authentic and richer picture of cinemas in Europe, which are part of the complex audiovisual matrix including television and new media.Features*Contains detailed case studies of Britain, France, Germany, Spain, Poland, Italy and Denmark.*Includes contributions from leading scholars in the fields of cinema and television studies: Pierre Sorlin, Luisa Cignoetti, Valeria Camporesi, Gunhild Agger, Magrit Grieb, Malgorzata Radkiewicz and Will Lehman.*Will appeal to students and researchers in a wide range of fields, including cinema, television, media and communication studies.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
208
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780748623082
Verschijningsdatum:
1/02/2007
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
453 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 340 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.