Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Etienne Gilson (1884-1978) est un intellectuel atypique: specialiste de renommee mondiale pour ses travaux en histoire de la philosophie medievale, professeur au College de France et membre de l'Academie francaise, il est aussi tres engage dans les affaires du siecle. Prisonnier de guerre en Allemagne, il est l'un des premiers a decrire les horreurs de la famine en Ukraine (1922); il cree un institut d'etudes medievales a Toronto, publie des centaines d'articles dans la presse quotidienne et participe aux conferences fondatrices de l'ONU. Il n'est ni pour Sartre, ni pour Aron, et prone, lors de la signature des accords de l'OTAN la neutralite et le non-alignement de l'Europe. Intellectuel chretien, au plein sens du terme, il n'hesite pas a engager la querelle avec les eveques et permet de comprendre comment l'on passe d'un modernisme critique d'avant la Premiere Guerre mondiale a un thomisme liberal et au Concile de Vatican II, avant de donner la mesure de la crise postconciliaire.