Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Das dynamische Wechsel- und Spannungsverhaltnis von Ethos und Pathos in den Medien des 20. Jahrhunderts, von der Literatur uber die bildende und die Korperkunst bis hin zu Radio und Film, steht im Zentrum dieses Buches. Als komplementare Kategorien der antiken Affektenlehre, die auf eine lange rhetorische und bildliche Tradition zuruckblicken, haben Ethos und Pathos einen zentralen Anteil an der Formierung unterschiedlicher Wirkungsasthetiken in den modernen Medien. In ihrem Zusammenwirken, aber auch im Konflikt miteinander pragen sie die medialen Modellierungen politischer Ziele, Ideologien und asthetischer Programme. Die Beitrage beleuchten in komparatistischer Perspektive verschiedene Auspragungen medialer Wirkungsasthetik in den Kulturen Ost- und Westeuropas sowie Nordamerikas.