Je ziet het goed: de website van Standaard Boekhandel heeft een frisse nieuwe look gekregen!
Ons logo én onze webshop hebben een make-over gekregen, maar wees gerust: we blijven dezelfde vertrouwde Standaard Boekhandel die je kent en liefhebt.
Nieuwsgierig naar het verhaal achter onze nieuwe stijl?
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
« L'espèce inférieure a tout couvert » s'écrie Rimbaud. Le premier mot est à prendre littéralement. Il n'y a pas de classes sociales, sans plus, mais des espèces sociales différentes (sans rapport à quelques espèces biologiques) en lutte, en guerre. Mais comment est-il possible de parler ainsi, de réalités sociales, en termes d'espèces ? C'est que l'on peut montrer que les désirs, les instincts, les vanités, les volontés, les mœurs, les comportements… tout ce dont le système forme l’éthos, sont propres, spécifiques d'abord de l'essence d'une société ; de l'ensemble de ses rapports sociaux, et de la nature de telle ou telle puissance - dominante ou dominée - au sein de ces rapports sociaux, et ne sont qu'exprimés par les groupes, les individus. S'il en est ainsi des sociétés, elles ne doivent plus être analysées en termes de structure, de fonction, de production, mais en termes d'éthologie sociale (sans rapport avec l'éthologie biologisante), et par-delà la séparation réel/perfection, fait/valeur, science/éthique. Ce sont de véritables entités machino-vivantes. Les Léviathans sociaux s'instaurent par réversion de la dimension de valeur absolue de l'être humain, définissable comme aventure par-delà même volonté de puissance et surhumain. Mais en rejetant diverses sortes d'êtres et de groupes, ils les aident, par là même, à se libérer d'eux, les mûrissant pour la rébellion. Les rendant à cette dimension et à un éthos premier, de communauté, de solidarité, d'indépendance…