Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The global operations of the East India Companies were profoundly shaped by European perceptions of foreign lands. Providing a cultural perspective absent from existing economic and institutional histories, Ethnography and Encounter is the first book to systematically explore how Company agents' understandings of and attitudes towards Asian peoples and societies informed institutional approaches to trade, diplomacy, and colonial governance. Its fine-grained comparisons of Dutch and English activities in seventeenth-century South Asia show how corporate ethnography was produced, how it underpinned given modes of conduct, and how it illuminates connections across space and time. Ethnography and Encounter identifies deep commonalities between Dutch and English discourses and practices, their indebtedness to pan-European ethnographic traditions, and their centrality to wider histories of European expansion.