Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dans Esther Tellermann: Énigme, prière, identité, première monographie consacrée à l'oeuvre de l'écrivain, Aaron Prevots met en lumière un regard poétique novateur sur des réalités tant intérieures qu'extérieures. Il montre comment Tellermann (1947-) explore l'intime du monde, ses textures et ses contours, ses terres insituables semblant s'entrecroiser, et le rêve et le mythe faits tremplin pour une traversée renouvelée de l'Histoire et du deuil. Il appréhende le caractère énigmatique de longues suites de chants dont la forme peut s'apparenter à celle de la prière, ainsi que les enjeux identitaires d'un dire singulièrement ouvert à l'Autre. En examinant des textes de 1999-2019, Aaron Prevots souligne le lyrisme décentré d'un poète majeur et la présence de ses pairs comme interlocuteurs.
In Esther Tellermann: Enigma, Prayer, Identity, the first book-length study of the writer's oeuvre, Aaron Prevots highlights her innovative poetic approach to inner and outer realities. He shows how Tellermann (1947-) explores the world's innermost structures, its textures and contours, its indeterminate places that seemingly intersect, and dreams and myth as springboards for experiencing anew historical turning points and timeless rites of mourning. He considers the enigmatic quality of long suites of poetic song whose form can resemble that of prayer, as well as the stakes regarding identity when poetic expression foregrounds openness to the Other. In examining texts from 1999-2019, Aaron Prevots emphasizes this major poet's decentered lyricism and the presence of fellow writers as interlocutors.