Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Since the 1940s, Meanjin essays have set the national cultural agenda. Arthur Phillips' idea of 'cultural cringe' has become a household word, instantly conveying Australians' sense of place in the world while expressing our frustrations and our ambitions - yet very few of us know it came from an essay first published in Meanjin. Over half a century later, Chelsea Watego's 2021 'Always bet on Black (power)' roars with the fire of a manifesto; Hilary Charlesworth's 1992 'A law of one's own?' challenges Australia's legal system with a formidable feminist ethic; Tim Rowse's 1978 'Heaven and a Hills Hoist' passionately defends suburbia; David Yencken's 1988 'Creative City' sparks a global urban planning movement with artists at the centre. This anthology brings togethers twenty impactful Meanjin essays for the first time. An introduction by editor Esther Anatolitis offers critical context and scrutiny, illustrating how profoundly Meanjin essays have changed Australia.