Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Hispanic Baroque is a Janus-faced phenomenon, one of its faces peering at the sunset of feudalism, the other at the dawn of European modernity. This collection of essays seeks to engage with this paradox and its consequences for understanding Spanish and Latin American literary and cultural history. Conceived in response to Roberto González Echevarría's influential Celestina's Brood: Continuities of the Baroque in Spain and Latin America, and spanning many years of Beverley's own intellectual trajectory, it includes material already in the public domain, together with much that is new, previously unpublished or long unavailable. An Introduction outlines the ongoing scholarly discussion about the nature of the Baroque in both Spain and Spanish America. The essays deal respectively with Luis de Góngora's Soledades; the picaresque novel; the Baroque pastoral; Gracián's theory of "wit" and the equation of wit and power; and the relation among Baroque writing, colonial hegemony, and the formation of a criollo culture in Spanish America. A section on Baroque historicism suggests some ways of using the Baroque to reflect on our contemporary situation, and the volume concludes with a wide-ranging conversation about the Baroque and Hispanism between the author and Fernando Gómez Herrero, a young scholar strongly influenced by postcolonial studies.