Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Increasing globalization of business and competition, as well as enormous technological developments, resulted in firms experiencing unprecedented business challenges. Not only did the accounting community undergo structural and professional changes to face the new challenges, but also the kind of technical issues accountants have to handle are becoming increasingly international . This two-essay manuscript discusses two of the most salient accounting issues. The first revolves around the increasing diversity of accounting standards worldwide and the undergoing efforts at harmonizing these efforts. The second essay discusses one mechanism through which income of a foreign subsidiary is manipulated by the headquarters of a multinational corporation, termed transfer pricing . A parent company with subsidiaries exchanging resources is bound to deal with the complex transfer pricing issues. Some of the issues related to transfer pricing include: managerial performance evaluation, home and host country taxation, resource allocation, local partners relations, production and marketing decisions, and competition in foreign markets.