Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
For long enough have male academics, with their privileged status and far from banal, everyday life, been able to define exclusively the morally good and bad. What is contained in our ethical handbooks on genetic engineering, economy, animal experiments, etc., is mainly the product of this narrow point of view. Feminist ethics can, according to Ina Praetorius, occur at the kitchen table as well as in the lecture room, the nursery, in the bank, or from the pulpit. Fourteen essays introduce in an understandable and often polemic form issues in feminist ethics. These issues are themes such as biotechnology, animal experimentation, life styles outside of the monopoly claims of heterosexual marriage, ecology, etc. Praetorius examines closely 'prominent' ethical outlines such as Hans Jonas' principle of responsibility or Hans Kung's project of a world ethos. The introduction offers a very informative overview of what feminists have brought to the field of ethics up to the present. This is a book for interested readers who do not shrink from anti-mainstream thinking and have developed a healthy mistrust of androcentric ethics.