Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Das Buch geht der Frage nach, welche Bedeutung dem Pädagogischen für den Erhalt und die Funktionsfähigkeit der Demokratie zukommt. Es werden drei Formen untersucht, in denen der Staat und politische Akteure Erwachsenen Orientierungen zumuten: Politische Erziehung im Zuge der Kehrtwenden von Parteien wie zu den Themen Agenda 2010 oder Asyl, Demokratieerziehung in Politikunterricht und Orientierungskursen für Einwander*innen, sowie Gemeinwohlerziehung, in der Bürger*innen gemeinnützige Orientierungen - etwa zu Corona - angesonnen werden. Gestützt auf facettenreiche empirische Daten und theoretische Reflexionen diskutiert der Autor auch gesellschaftlichen Funktionen und normative Fragen.