Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Christliche Glaubenspraxis und personliche, gelebte Theologie stellen eine wichtige Ressource fur die Verarbeitung der genozidaren Gewalt dar, die Tater*innen im Genozid von 1994 in Ruanda verubten, Zuschauer*innen mitansahen, Helfende zu verhindern suchten und Uberlebende erlitten. Die Autorin rekonstruiert Gewalttransformationsprozesse von sechs ausgewahlten Uberlebenden und Tater*innen: Wie ist es moglich, nach der Erfahrung des Genozids zu Gott zuruckzukehren? Wie kann genozidare Schuld bearbeitet werden? Wie gelingt Versohnung? Die fragilen, tastenden, vorlaufigen Versohnungsgeschichten, die diese Personen erzahlen, lassen Erzahlung und Ethik in ein produktives Verhaltnis treten. So werden Umrisse einer Narrativen Ethik nach dem Genozid sichtbar, die an der Frage orientiert ist, wie miteinander das gute Leben aller gelingen kann.