Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book rethinks the characterization of two highly contrastive forms of ancient literary tradition - epic and novel - and re-frames their function as dynamic points of reference in the history of ideas and in our understanding of the interface between antiquity and the modern. Epic and novel have often been construed in terms of sharp contrasts: temporally, with the epic anchored in the canonical beginnings of classical literature, as opposed to the novel, which rises only late in the ancient era; hierarchically, with epic regularly occupying the canonical core while the novel often resided in the periphery; and in terms of specific highly contrasting attributes: 'sublime' vs. 'subversive'; an aspiration to 'oral' song vs. an intimate association with book culture; heroic vs. 'anti-heroic' or 'mock-heroic'.
Ahuvia Kahane argues for the fallibility of each of several major differential attributes, to the point of generic disintegration. He then constructs a new understanding of epic and novel in antiquity as part of a more fragile, dynamic framework, governed by intertextuality and openness on the one hand, and by fragmented interpretive traditions on the other.