Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Considering the growing pollution of the natural environment, one can come to the conclusion that current business practices are not designed for guaranteeing a bright future. Therefore, in business markets especially in the mechanical engineering industry moving towards environmental sustainability becomes increasingly crucial for business success. This book reveals, how environmental sustainability can be implemented and used effectively as a complementary B2B marketing message. At the beginning of this paper, defining the concept of sustainability and green marketing laid the basis for further investigation. By means of an extensive literature review and primary research conducted among managers of the Austrian mechanical engineering industry the use of environmental sustainability in the marketing mix, possible benefits and challenges, and aspects, which need to be considered when implementing a green marketing strategy, could be identified. Finally, all results contributed to the creation of a guideline for marketers, concerning how to successfully integrate and use such a strategy.