Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
¿Cómo se apropian los estudiantes de Magisterio de la cultura escolar? ¿Cuál es su margen de posibilidad en la escuela? ¿Cómo recrean los significados de la profesión docente? A través de las trayectorias de Aldo y de Juan por las aulas, como aprendices de maestro, la autora nos revela el complejo mundo de las prácticas de enseñanza, donde más allá de la socialización mecánica, los practicantes de la docencia enfrentan dilemas éticos y pedagógicos relacionados con su función en las aulas, rompen con esquemas e inercias imperantes en ellas y desarrollan su capacidad crítica para repensar la escuela y transformarla. El estudio se llevó a cabo en escuelas primarias públicas del Estado de Veracruz, México, en escenarios escolares donde cotidianamente se libra la batalla por el derecho a la educación de niños y niñas de zonas marginadas. Al poner de manifiesto el margen de decisión y acción que pueden abrir los aprendices, futuros maestros de educación básica, para revertir dinámicas anquilosadas, hacer docencia innovadora y ejercer autonomía en el aula, se advierte el potencial transformador de las prácticas de enseñanza y su importancia para recrear los significados de la profesión docen