Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In a powerful interplay of striking descriptions with tender intimations, Empties, Neil Surkan's third poetry collection, reckons with fatherhood in a depleted and collapsing environment: Is it possible to nurture new shoots while the fires close in? Feelings of emptiness, acts of emptying, and physical empties coalesce in these vivid and timely poems. Through a queer lens, Surkan's speaker scrutinizes masculinity and fatherhood as he confronts the necessary emptiness that comes with becoming someone's ancestor. Arrays of drained and discarded entities - empty bottles, broken pots and cups - summon a world, husked and untenably extracted, that teeters toward collapse, but even those empty spaces are receptacles for fleeting moments of vulnerability and tenderness. At its core, Empties explores the conditions of life on the verge of hopelessness. It finds, among shadows of doom and despair, unlikely but nonetheless inevitable reasons to hope. These are poems that teach endurance "in the face of all that won't / be saved" while still finding much in the world "to cherish / as it brinks." In direness, there is also awe: one mustn't forget, Surkan reminds us, that only empty bottles can sing.