Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this innovative analytical account of the place of emotion and embodiment in nineteenth-century British surgery, Michael Brown examines the changing emotional dynamics of surgical culture for both surgeons and patients from the pre-anaesthetic era through the introduction of anaesthesia and antisepsis techniques. Drawing on diverse archival and published sources, Brown explores how an emotional regime of Romantic sensibility, in which emotions played a central role in the practice and experience of surgery, was superseded by one of scientific modernity, in which the emotions of both patient and practitioner were increasingly marginalised. Demonstrating that the cultures of contemporary surgery and the emotional identities of its practitioners have their origins in the cultural and conceptual upheavals of the later nineteenth century, this book challenges us to question our perception of the pre-anaesthetic period as an era of bloody brutality and casual cruelty. This title is also available as open access.