Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Voor kinderen en adolescenten die te kampen hebben met psychische problemen is het van groot belang om emoties te leren herkennen, begrijpen en reguleren. Met behulp van de modules uit dit boek kan iedere professional, ongeacht zijn of haar theoretische oriëntatie, kinderen en adolescenten helpen om essentiële emotieregulatievaardigheden te ontwikkelen.
Deze praktische gids richt zich niet op een specifieke diagnostische groep maar op alle kinderen en adolescenten die emotiegerelateerde problemen hebben.
In dit boek komen acht behandelinterventies aan de orde die zich bewezen hebben in een ambulante of schoolsetting. Ze zijn afzonderlijk te gebruiken, of in combinatie met elkaar en met andere interventies. De interventies in dit boek:
* helpen kinderen en adolescenten emotionele signalen te herkennen bij henzelf en bij anderen
* geven hen inzicht in de manier waarop emoties 'werken' en wat ze zouden kunnen betekenen
* helpen kinderen en adolescenten om te gaan met de uiteenlopende en vaak verwarrende emotionele ervaringen die ze in hun dagelijks leven hebben
Een bruikbare gids met vele praktijkvoorbeelden en handige kopieerbare hand-outs!
Michael A. Southam-Gerow, PhD, is als universitair hoofddocent verbonden aan de afdeling Psychologie en Kindergeneeskunde van de Virginia Commonwealth University (VCU). Aan de VCU is hij tevens mededirecteur van de Anxiety Clinic en directeur van de Graduate Studies van de afdeling Psychologie. Daarnaast is hij directeur Kwaliteit en Prestatie bij PracticeWise, een bedrijf dat trainingen voor therapeuten en instellingen verzorgt op het gebied van evidence-based GGZ bij kinderen en jongeren.