Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Waarom wordt in bedrijven en organisaties bewust rationeel denken nog vaak beschouwd als superieur, terwijl emoties gezien worden als inferieur, als iets "soft" dat vermeden of onderdrukt moet worden? Wat is de echte invloed die emoties hebben op de vele belangrijke beslissingen die we dagelijks nemen? Waarom is er in de bedrijfswereld zo weinig plaats voor onbewust denken? Hoe ontstaat creatief denken? Welke invloed hebben positieve emoties en goed gevoel op ons probleemoplossend vermogen? Waarom is goed gevoel onontbeerlijk voor creativiteit en innovatie?
Emosan bevat het woord "emotie", terwijl "san" in het Japans staat voor respect. Dit boek belicht, vanuit respect voor recent wetenschappelijk onderzoek rond de werking van de hersenen, het wezenlijk belang dat emoties hebben voor effectieve beslissingnames en de manier waarop emoties de kwaliteit van onze beslissingen kunnen verbeteren. Vanuit diverse onderzoeken geeft het aan dat positieve emoties en goed gevoel van groot belang zijn voor creativiteit en innovatie. Stresspreventie vormt daarbij de grootste uitdaging voor elk bedrijf of organisatie in de eenentwintigste eeuw. De auteur pleit voor nieuwe denkpistes voor bedrijfsstrategieën, waarbij emoties en goed gevoel de prioriteit krijgen die nodig is om van creativiteit en innovatie te komen tot Emosan Creovation.
Over de auteur(s):
Christian Henrard is burgerlijk (civiel) ingenieur en MBA van de KU Leuven. Hij werkte bij Unilever en BP Nutrition en is nu al meer dan 25 jaar zelfstandig management consultant, gevestigd in Antwerpen. Eerder verschenen van hem: Emosan. Emotie en neurocommunicatie en Emosan. Emoties in verkoop en management.