Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This work of literary and film criticism examines all eight filmed adaptations of Jane Austen's Emma produced between 1948 and 1996 as vastly different interpretations of the source novel. Instead of condemning the movies and television specials as being «not as good as the book, » Marc DiPaolo considers how each adaptation might be understood as a valid «reading» of Austen's text. For example, he demonstrates how the Gwyneth Paltrow film Emma is both a romance and a female coming-of-age story, the 1972 BBC miniseries dramatizes Emma's world as claustrophobic and Emma herself as suffering from depression, and the modern-day teen comedy Clueless comes closest of all to bringing a feminist reading of the novel to the screen. Each version illuminates a different, legitimate way of reading the novel that is rewarding for Austen fans, scholars, and students alike.