• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Einer Und Alle

Personalisierung in Den Medien ALS Herausforderung Fur Eine Offentliche Theologie Der Kirche

Florian Hohne
Paperback | Duits | Öffentliche Theologie (ÖTh) | nr. 32
€ 69,45
+ 138 punten
Uitvoering
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

English summary: "Nothing is well in Afghanistan", said the former Chair of the EKD-Council, Margot Kaamann on New Year's Day 2010. The following weeks have shown how the face of one person can become the face of the Protestant church in newspapers and on television. Yet how much is the protestant church affected by such personalisations already quite common for politicians? How can these personalisations be understood, perceived accurately and evaluated theologically? Dealing with the relational ecclesiology of Jurgen Moltmann, with Jurgen Habermas' theory of the public and with media studies, the volume "One and Everyone" attempts to provide answers. Thereby, orientations for the praxis of journalists, of readers and television viewers and of church public relations professionals are developed. German description: "Nichts ist gut in Afghanistan", sagte die damalige EKD-Ratsvorsitzende Margot Kassmann am Neujahrstag 2010. Die folgenden Wochen zeigten, wie das Gesicht einer Person in Zeitungen und Fernsehen zum Gesicht der evangelischen Kirche werden kann. Doch wie stark ist die evangelische Kirche von solchen fur die Politik langst gangigen Personalisierungen betroffen? Wie lassen sich Personalisierungen verstehen, differenziert wahrnehmen und offentlich-theologisch beurteilen? In Auseinandersetzung mit der relationalen Ekklesiologie Jurgen Moltmanns, mit der Offentlichkeitstheorie Jurgen Habermas' und im interdiszilinaren Dialog mit der Medienwissenschaft entwickelt der Band "Einer und alle" Antwortmoglichkeiten auf diese Fragen. Dabei ergeben sich Orientierungen fur die Praxis von Journalistinnen, von Zeitungslesern und Fernsehzuschauerinnen und die Praxis in kirchlicher Medienarbeit.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
456
Taal:
Duits
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 32

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783374040636
Verschijningsdatum:
1/02/2015
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
155 mm x 231 mm
Gewicht:
830 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 138 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Suske en Wiske & Jommeke trakteren

Koop hun avonturen nu voor slechts € 5!
CADEAU
actie strips
CADEAU

Alleen in onze winkels: Gratis Murdle boekje vol moordmysteries

bij een aankoop tijdens Weekend van de Klant (OP=OP!)
CADEAU
actie weekend van de klant
CADEAU

Een goed verhaal is geld waard

Krijg nu een € 4 voucher bij elke aankoop vanaf € 40
CADEAU
Terugkeeractie
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.