Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Met 'Het einde van de avant-garde' schreef Willem M. Roggeman het sluitstuk van een trilogie, die wordt gevormd met de dichtbundels 'Heidens Retabel' (2014) en 'Wat alleen schilders zien' (2015). Een trilogie is in de poëzie een uiterst zeldzaam verschijnsel, dat men eerder bij de roman en in de schilderkunst zal aantreffen. Elke bundel vormt een afgeronde entiteit en kan afzonderlijk gelezen worden. Wie de andere twee bundels leest, stelt vast dat zij samen een nieuwe entiteit vormen waarin het thema van de artistieke creatie centraal staat. Roggeman is niet alleen dichter, maar ook kunstcriticus in vakbladen en curator van tentoonstellingen. Titels als 'Monochroom' en 'Assemblage' verwijzen naar de beeldende kunsten. Weer neemt zijn beeldend vermogen een virtuoze allure aan. Deze dichter weet altijd opnieuw te verrassen.