Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Een vogel vliegt op is a book about Hannelore Van Dijck’s recent ink drawings and artist books. This publication crystallizes her search for a fluid way of working, a search for movement, rhythm and leaks.
In 2012, Posture published her very first publication So grün war mein Tal, with images of 11 temporary in situ projects that no longer existed at the time of the publication. The spatial installations (2008-12) almost all consisted of large wall or floor drawings, fantastic trompe l’oeils made in charcoal, of which she will realise many more after the 1st book.
Een vogel vliegt op contains, besides 2 recent, spatial realisations in Lyon and Ronse, mainly works on paper in ink and pencil that she made during residencies in New York and Genk. Even in her recent work, Hannelore does not shy away from immersing herself in the repetitive act of drawing, which means that Een vogel vliegt op unmistakably contains Hannelore’s signature but also represents a surprising turn in her young oeuvre.
Book and presentation in collaboration with FLACC, workplace for visual artists and supported by the Flemish Government.
Courtesy of Galerie Zink and Gallery Sofie Van de Velde