Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
We horen regelmatig dat het onderwijs ‘juridiseert’. Opvallend genoeg worden juist die mensen die met hun voeten in het onderwijsveld staan, amper opgeleid in de juridische aspecten van hun beroep. Dit boek wil leerkrachten en klassenraden van het secundair onderwijs dan ook de juridische basisprincipes van het evaluerend en delibererend werk uitleggen. Er wordt dieper ingegaan op het motiveren van scores voor examens, stages en GIP’s, het opleggen van B- en C-attesten door de klassenraad en de beroepsprocedures. Op basis van de rechtspraak van de Raad van State worden de basisregels uitvoerig geïllustreerd met waargebeurde voorbeelden. We hopen daarbij aan te tonen dat men eigenlijk geen angst hoeft te hebben voor de juridisering van het onderwijs: indien men de ‘spelregels’ toepast, is er geen reden om terug te deinzen voor een betwisting.