Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Amelia groeit op in een piepklein dorp in de regio: een kleine biotoop in een van de meest ongeziene delen van het land. Een plek waar veel mensen op neerkijken, al zijn ze er nog nooit geweest. Ook Amelia’s ouders, twee uit het westen vertrokken ruimtezoekers, slaan zichzelf net wat hoger aan dan de mensen die in het dorp zijn geboren. Mensen zoals hun dochter. Terwijl haar moeder zich emancipeert uit haar huwelijk, probeert Amelia zich te emanciperen tot iemand die wordt gezien. Intussen wordt haar vader steeds bozer – hij is vóór emancipatie, maar liever niet in zijn huis. Om toch vooral niet ongezien te blijven, vertrekt Amelia naar de stad. Maar haar geboortegrond laat zich niet zo gemakkelijk afschudden – en misschien is ongezien zijn zo erg nog niet.
Ine Boermans (Groningen, 1976) groeide op in Drenthe en studeerde aan kunstacademie Minerva in Groningen. Ze schreef Een opsomming van tekortkomingen en Het liefdesinterbellum, publiceerde onder andere in Michigan Quarterly Review, Tirade en Literary Hub en is columnist voor de VPRO Gids.
Over Een opsomming van tekortkomingen: ‘Prachtig. Meer wil ik er eigenlijk niet over zeggen. Hoe minder je weet, hoe meer het je overrompelt, maar ik kan iedereen aanraden dit boek met spoed te lezen. Het ontroerde me, maakte me regelmatig aan het lachen en ik was vooral verrast door de dingen die Ine niet schreef en die er daardoor toch stonden.’ Youp van ’t Hek ‘Ine Boermans kan schrijven, en hoe. Haar roman is buitengewoon grappig en naargeestig. Zelfs de ergste voorvallen beschrijft ze sprankelend.’ NRC
Over Het liefdesinterbellum: ‘Haar stijl schuurt een beetje, dat is lekker.’ Libelle
‘Weinig schrijvers kunnen zo droogkomisch zo’n diep verdriet voelbaar maken als Ine Boermans.’ Noordhollands Dagblad