Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Educating Palestine, through the story of education and the teaching of history in Mandate Palestine, reframes our understanding of the Palestinian and Zionist national movements. It argues that Palestinian and Hebrew pedagogy could only be truly understood through an analysis of the conscious or unconscious dialogue between them. The conflict over Palestine, the study shows, shaped the way Arabs and Zionists thought, taught, and wrote about their past. British rule over Palestine promised the Jews a national home, but had no viable policy towards the Palestinians and established an education system that lacked a sustainable collective ethos. Nevertheless, Palestinian educators were able to produce a national pedagogy that knew how to work with the British and simultaneously promoted an ideology of progress and independence that challenged colonial rule.