Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume provides the first comprehensive study of judicial education. Judicial education is new to the common law tradition of judging. During the past twenty years, the education of judges has become a matter of considerable prominence and debate in the United States, Britain, Canada and Australia, most recently prompted by media complaints of gender and racial bias. This work researches the underlying issues through a comparative analysis of experience across the common law world. The author explores the need for judicial education and how it should be provided. He argues that judicial education is a distinctive process, owing to the doctrine of judicial independence and a number of educational considerations. The work offers a model approach for educating judges and provides analysis, reasoned insights and practical assistance for judges and educators to guide future endeavour. With an introduction from Sir Anthony Mason, Chief Justice of Australia between 1987 and 1995.