Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Si l’engagement politique des intellectuels a fait l’objet de nombreuses études, le monde des artistes plasticiens reste encore à découvrir. Le peintre Édouard Pignon, tant par ses prises de position que par ses réflexions sur la peinture, illustre ses originalités. Comment un artiste entre-t-il en politique et de quelle manière exprime-t-il cet engagement ? Les rapports d’Édouard Pignon avec le parti communiste, houleux et affectifs, de 1933 à 1980, traduisent les difficultés de l’artiste, individualiste par nature, à se confronter à tout organisme. La vie d’Édouard Pignon s’étend sur près d’un siècle (1905-1993) et traverse les crises successives de la politique française. Elle offre donc un champ de recherche idéal pour vérifier la pertinence d’une approche politiste de l’engagement artistique.