Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
L'ouvrage (abondamment illustré et se lisant comme un roman passionnant) développe une idée que l'auteur réfléchit et vérifie depuis des lustres : l'évolution de l'écriture à travers les millénaires et les cultures ne provient pas tant de l'invention de nouveaux outils de traçage ou de supports, mais au contraire est le résultat, le « miroir » des rêves, des angoisses, des systèmes politiques (permissifs ou autoritaires) des hommes et des sociétés. Les nouvelles formes d'écriture et les nouveaux outils ont ensuite suivi.
Mandel développe également une de ses thèses longuement mûrie : celle de la filiation des caractères gothiques du Moyen Âge avec les caractères sans empattements (Arial, Helvetica…) : même logique de géométrie mécanique des formes et de « cadence » que celles des traditions gothiques. Mine de rien, ce livre bouscule nos habitudes du bien penser typographique. On en sort rafraîchi !
• Public concerné : public cultivé, étudiants et professionnels de la communication.