Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Economic Thinking for the Theologically Minded provides an introduction to what has been called "the economic way of thinking," which explains some of the critical concepts and foundational assumptions employed in economics. To communicate these ideas effectively to those engaged in theological studies, this book avoids using unnecessary technical terminology. These concepts are then subject to analysis from the standpoint of Christian ethics, with emphasis placed upon the often-unsuspected degree of agreement between economics and Christian belief about the nature of the person. The second half of the book consists of a collection of selections from classical economic texts, representing a range of authors from a variety of schools of thought. These selections have been arranged around ten key concepts, each of which attempts to deepen understanding of various ideas presented in the book's first half.