Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book makes a critical intervention in the scholarship of East Asian cinema by examining how the platform-driven cinephilic engagement evokes a new imaginary of auteurs. While East Asian filmmakers continue to provide world screens with vibrant and innovative works in recent years, their names and visions have been intensely scrutinised and renegotiated by global cinephiles on digital media platforms such as Facebook, Letterboxd, MUBI, X, and Bilibili. The novel cinephilic experiences potentially problematises the authorial intent and structure legitimised by the traditional cinema, thus, challenging what film authorship means. This monograph employs a dual structuring of auteurism and digital cinephilia to contend how East Asian auteurs' brands are recoded, re-mobilised, and reassessed by platform users. As the first book-length account in the area, this volume calls for conceptual rethought of the auteur function in East Asia at the crossroads of film studies, audience/cinephilia studies, and new media studies.