Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Published for the Yorkshire Archaeological Society in 1903, this second volume of a two-volume survey sets out to collect and put into historical context the extant documentation relating to the foundation and early history of seven Yorkshire schools: Pontefract, Howden, Northallerton, Acaster, Rotherham, Giggleswick and Sedbergh. Although none is as ancient as the three cathedral schools surveyed in the first volume, the documentation - the earliest of which is typically in Latin, while later documents tend to be in English - extends from 1139 and the founding of Pontefract Grammar, takes in Rotherham College from its foundation in 1483, and includes a full record of Sedbergh School, from its genesis in the 1520s through its re-establishment in 1551 and up to the end of the seventeenth century. Arthur Francis Leach (1851-1915), dubbed 'the father of the history of education in England', provides an introductory narrative to accompany these primary sources.