Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the last fifty years major developments have taken place, both in the field of Homeric studies and in the rest of early Greek epic. These developments have not only created a more solid basis for studying the Homeric epics, but they have also broadened our horizons with respect to the place of Homeric poetry within a larger cultural milieu. The impressive advances in Hesiodic studies, the more systematic approach to the Epic Cycle, the more nuanced use and re-evaluation of dominant twentieth-century theories like Neoanalysis and Oral Theory, the study of other fragmentary Greek epic, the cognitive turn, narratology, the performance of epic poetry in the ancient and modern world, the fruitful utilization of Indo-European material, and the widely accepted recognition of the close relation between Homer and the mythology and literature of the ancient Near East have virtually shaped anew the way we read and understand Homer, Hesiod, and early Greek epic. The studies collected in this volume are informed by most of the aforementioned sub-fields and span four research areas: (i) Homer; (ii) Hesiod; (iii) the Epic Cycle; (d) the performance of epic.