Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This collection of essays examines medieval and early modern drama in the context of a rich and varied manuscript culture. Focusing on the production, performance, and reception of dramatic documents made in Britain between 1400 and 1700, the essays in this book shed new light on the role of dramatic manuscripts in a range of different social and literary spheres. From extant manuscripts of England's mystery cycles to miscellanies kept by seventeenth-century readers, the documents discussed in this volume reflect a culture of producing and using drama in ways that have been overlooked by the recent critical focus on drama and print by theatre historians and literary critics. By showing the various continuities, exchanges, lendings, and borrowings between medieval and early modern scribal practices, as well as between manuscript and print practices, this volume interrogates accepted critical narratives about the way that drama has been historicized.