Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Institutional change of the 1990s in port sectors worldwide has been followed by the emergence of port investing/operating transnational corporations (TNC): firms operating container terminals across various regions, countries or continents. These fundamental changes coincide with a dramatic spatial shift with the Pacific Basin now host to the world s largest container ports as well as the world s leading port investors. A small number of powerful TNCs have become the leading agents of change. This book outlines an economic geography of these emerging transnational firms. It is the first comprehensive effort to conduct an analysis of globalisation forces in the container port industry at a firm-level. Given their rapid ascent to the industry's top ranks, emphasis is placed on Asian TNCs. Core components of the internationalisation process are considered: spatial strategy, foreign market entry processes, organisational change, state-TNC relations, inter-corporate relations, logistical strategies and policy outcomes are analysed and their theoretical implications explored.