Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this book, the author presents a major challenge to (social) constructivism, which has become an ideology that few dare to critique. Transgressing the boundaries of this ideology, the author develops an alternative epistemology that takes dwelling as the starting point and ground. Dwelling enables building and thinking ('constructing'). It is an epistemology in which there is a primacy of social relations, which are the first instantiations of the higher psychological functions ascribed to humans. Starkly contrasting constructivism, the author shows how the commonness of the senses and the existence of social relations lead to common sense, which is the foundation of everything rational and scientific. Common sense, which comes from and with dwelling, is the ground in which all education is rooted. Any attempt to eradicate it literally uproots and thus alienates students from the life and world with which they are so familiar.