Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Since the early 1960s, Dorothy Iannone (born 1933) has occupied herself with the attempt to represent "ecstatic unity"--"the union of gender, feeling and pleasure," as she describes it--resulting in a body of frequently autobiographical work encompassing painting, drawing, collage, objects and publications. This volume examines the censorship of Iannone's work, using her 1970 artist's book The Story of Bern as a starting point. Iannone's works were removed from an exhibition at Kunsthalle Bern in 1969, after the museum director demanded that the genitals in her paintings be covered. Iannone responded with The Story of Bern, reclaiming her work from the controversies surrounding it by making her perspective public. In a nod to the censorship of Iannone's work, the explicit image on the cover of this book is hidden by a belly band.