Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Doing Ethics in Media

Theories and Practical Applications

Jay Black
Hardcover | Engels
€ 339,45
+ 678 punten
Uitvoering
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Doing Ethics in Media: Theories and Practical Applications is an accessible, comprehensive introduction to media ethics. Its theoretical framework and grounded discussions engage students to think clearly and systematically about dilemmas in the rapidly changing media environment.

The 13-chapter text is organized around six decision-making questions- the "5Ws and H" of media ethics. The questions encourage students to articulate the issues; apply codes, policies or laws; consider the needs of stakeholders; sift and sort through conflicting values; integrate philosophic principles; and pose a "test of publicity." Specifically, the questions ask:

- What's your problem?

- Why not follow the rules?

- Who wins, who loses?

- What's it worth?

- Who's whispering in your ear?

- How's your decision going to look?

As they progress through the text, students are encouraged to resolve dozens of practical applications and increasingly complex case studies relating to journalism, new media, advertising, public relations, and entertainment.

Other distinctive features include:

- Comprehensive materials on classic moral theory and current issues such as truth telling and deception, values, persuasion and propaganda, privacy, diversity, and loyalty.

- A user-friendly approach that challenges students to think for themselves rather than imposing answers on them.

- Consistent connections between theories and the decision-making challenges posed in the practical applications and case studies.

- A companion website with online resources for students, including additional readings and chapter overviews, as well as instructor materials with a test bank, instructor's manual, sample syllabi and more. www.routledge.com/textbooks/black

- A second website with continuously updated examples, case studies, and student writing - www.doingmediaethics.com.

Doing Ethics in Media is aimed at undergraduates and graduate students studying media ethics in mass media, journalism, and media studies. It also serves students in rhetoric, popular culture, communication studies, and interdisciplinary social sciences.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
456
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415881500
Verschijningsdatum:
14/03/2011
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
190 mm x 235 mm
Gewicht:
997 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 678 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.