Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Revision with unchanged content. Early scholars in comparative education sought to achieve verstehen, an internalized understanding, of the nature of education in a culture. They accessed German concepts, particularly Wilhelm Dilthey's, to interpret national studies to include the Triebkräfte, or forces, that made each nation's education system unique. Dilthey's inclusion of Johann von Herder's and Friedrich Schleiermacher's anti-rationalist ideas of intuitus and incommensurability was brought forward by Martin Heidegger, whose phenomenology incorporated these Idealist foundations. By the 1990s, some comparativists advocated for epistemologies and methodologies drawn from Heidegger and Michel Foucault, Jacques Derrida, and other postmodernists whose positioning was derived from Heidegger's thought. This book analyzes these theorists' foundational assumptions, exploring their use in epistemological and methodological approaches in recent studies in three major journals: Compare, Comparative Education, and Comparative Education Review. This examination of the conceptual influence Idealist and postmodern premises have had will benefit professionals in all areas of the fields of education and philosophy.