Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Our grasp of time continues to change, in wrenching ways. This is an exploration of these shifts and struggles, across drawing and text, music and movement, film and concepts. In the late nineteenth century, time was coordinated: towns, cities, whole countries lost their own time as signals synchronized clocks. When Albert Einstein introduced his radical idea undermining the notion of a universally audible tick-tock in favor of times not time, he found resistance furious; and in our own era, time is again in tumulttime crossed with information, challenged at the horizon of black holes, even, among many string theorists, rendered a mere illusion. In a congenial long-term collaboration, Peter L. Galison, historian, author, filmmaker, and Professor of the History of Science and Physics at Harvard University and South African artist William Kentridge are researching such notions in The Refusal of Time, a project for dOCUMENTA (13) into which this notebook offers first insights.