Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The topic of this notebook by Jill Bennett is life in the anthropocene, the present eon, which is characterized by human activities. Derived from geology, the term anthropocene circumscribes an era that began with the industrialization and spans a vanishingly brief time of 250 years, in which, however, a paradigm change has occurred. Its implications have generated some resistance, uttered, for example, when denying that climate change, a decisive trait of the anthropocene, is a man-made phenomenon. The comprehensive change in our understanding of the world has had effects on how we eat, shop, and move around, but it also offers the potential for inventions in the socio-ecological systems: when ecological thinking begins to influence our ways of working, it may eventually lead to a transdisciplinary revolution. Bennett names examples of transdisciplinary processes from the realm of art, such as Amy Balkin's work Public Smog (2004-ongoing), which incorporates the earth's atmosphere. Jill Bennett is a writer, researcher and cultural critic based at the National Institute for Experimental Arts, Sydney.